معشوق تو همسایه و دیوار به دیوار

خرید بک لینک

مدتی بود که آن تابلو خطّ "وارستهام از تعلّق هر دو جهان" چشمم را گرفته بود. درست چند روز بعد از اینکه بالاخره پیداش کردم و آوردمش خانه، قرار شد که از این خانه برویم. چرا آن مصرع را میخواستم؟ شاید به خاطر سنگینی غل و زنجیرها. به این خانه فکر میکنم که برایم مجموعهای از تعلّقات این جهانی و آن جهانی است. خیال رها کردنش غمگینم میکند. غمهایم را اما دوست دارم وقتی که مرهمشان تویی. هنوز خوبِ خوب یادم هست آن نمازخانهی کوچک نمور و سرد گوشهی غربت را که به دیوارش نوشته بودند "کُنْ فِی الدُّنْیَا کَأَنَّکَ غَرِیبٌ أَوْ عَابِرُ سَبِیلٍ"*. در تنهاترین گوشهها دریافتهای مرا. این خانه یا آن خانه بودن چه توفیر میکند؟



* حدیث نبوی: در دنیا چنان باش که گویی غریب هستی یا که رهگذری.
عنوان مصرعی است از غزلیات مولانا

ب...

ما را در سایت ب دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 176 تاريخ: شنبه 22 ارديبهشت 1397 ساعت: 17:02

صفحه بندی